Nuffnang - klik a'd > a'd klik blik tabung anda

Mai Mai Follow

13 April, 2010

(30) Malacca Trip 24hrs

3rd april 2010
4.00pm
kelana jaya

bergerak dari kuala lumpur menuju ke melaka..
perjalanan yang tidak dirancang kadang-kadang lebih menarik berbanding trip yang di plan berbulan.. dengan bantuan GPS bergerak. a'd, ayie & yan dengan mr.andi ke melaka dengan keadaan highway yang hujan. servis bertukar tangan memandu kerna ayie ~ngantuks..


tiba di melaka


terus mencari Jonker Street tuk melihat apa yang menarik. aiyak.. kena bayar paking la pulak. xpe la.. byr jela.. pusing-pusing kami sampai agak awal kebanyakan peniaga baru menyorong gerai mereka keluar dari kedai. mungkin disebabkan keadaan cuaca yang baru reda dari hujan. kami mencari hotel yang murah sekadar untuk melelapkan mataa dan membersihkan diri.


tiba di hotel

kami check in dan meletak barang. membersihkan diri. kemudian turun kembali untuk berjalan-jalan di Jonker Street.


kembali ke Jonker Street


keadaan bertambah sesak. dengan lautan manusia. tua muda, pelbagai bangsa. dari satu gerai ke satu gerai kadangkala kami menjengah kedai yang menarik.pelbagai barangan dijual. yang mencuri mata adalah bangle>ayie.. dan mencari sedikit survenior tuk my officemate. setelah lenguh kaki berjalan kami pulang dan mencari kedai makan.. makan..

kembali ke hotel ...lalaland...


4th april 2010
9.00am
melaka


dari hotel kami bersiap2 tuk pulang dan bergerak ke banda hilir..


tiba di banda hilir

(refer picture post no.29)

kami berposing sakan dengan slr ayie, my lomo and my sis nye camera. satu persatu gaya dan kami berjalan kaki dari satu temat ke satu tempat. bergerak ke ayer keroh..

tiba di ayer keroh


kami berhenti di taman buaya dan menadi kanak-kanak riang. memasuki rumah hantu dan sbginya.. hahaha.. kemudian menaiki kereta lembu... dan pulank..

4.00pm>melaka kami menuju ke kuala lumpur.. dan heeeepi...



de new me,
adzani aka a'd


2 comments:

Siti Nornadiah said...

seronok nye!

adzani adnan said...

hehehe...
seronok dapat melepaskan tensi kerja walaupun tdo semalam jak.. =)