Nuffnang - klik a'd > a'd klik blik tabung anda

Mai Mai Follow

Showing posts with label hutan. Show all posts
Showing posts with label hutan. Show all posts

19 July, 2012

2012 : 12th entry > BBQ wet SENDAT

Alhamdulillah xtvt teraskhir sebelum puasa...

A short gathering at HUTAN LIPUR SUNGAI SENDAT..
Maaf di atas kelewatan kami..
Tapi ad pasti sume org gumbira hari tu kan..

Thanks to yg contribute and yang membantu menyediakan makanan...



GATHERING BFF + NEW FRIENDS + MAKAN2 + MANDI... 


US... + rose yang amik gmbr
Taukey BBQ kami.. Alang and his friend TOK BATIN.. !!

PANACOTA by rose, DADIH by me ^^

SUNGAI SENDAT AIR TERJUN

COSELOW by zura

LASAGNA by yana

BBQ FOOD

MUh feet

edisi SERANG...!!!! basah kuyup..

BFF


cer teka.. ?







Adzani Adnan Quote
:BFF : best friend for ever , FFL : FRIENDS FOREVER LOVE


I am ...
Adzani aka a'd

21 January, 2011

9th entry : Waterfall & gathers

January 20, 2011
Thursday
: Waterfall


aksi yan meredah sungai

: Perjalan pagi hari dimulakan.....
: Zura from putrajaya & yan.ayie n me from kj gather dkt Gombak
: Ble dh sampai tmpt parking and gather. yan,ayie,zura,alang n me start de journey...
: Starting point kne cross dlu sungai kecik then bru akan meredah bukit-bukit plus hutan. tp xde la truk sgt biasa jew jln die. tuk beginner or mereka2 yg xske sgt extreme sesuai la trek ni


cendawan hutan

: Seperti selalu la kn if dh masuk hutan nie benda2 yg akan mnarik perhatian ad...
cendawan...lumut hijau...binatang2 kecik...bunga-bunga hutan....
: Tapi trek kali nie. byk pokok yg tumbang. jln kne lalu la jln melalui air..
: Lebih kurang jalan kaki 30-45min. (if stop amik gmbr lbh kurang (1 jam..hehehehe..)

the waterfall

: ada satu lagi kt bhgn atas tp yg itu kecik jela. mostly orang-orang yang camping kt atas tu akan mandi and etc kt atas. (kecik jew.. mcm kolam tuk budak kecik..)
: Then dh puas mandi manda kiorg pun meredah ke Curve & Ikano & Ikea...


meetball idaman Pn.zura

: Curve - mkn at my favour place la. Teh Tarik ( cheap..huhu..)
pusing-pusing Diaso, masuk nichi.. masuk living quarter..
: Ikano - masuk brand outlet tunjuk yan (scarft) ..aiyaaaak.. ayie jumpa present die..larriii...
: Ikea - teman pn.zura yg ngidam nk mkn meetball (ehem..ehem... xde pape k.. nk mkn lgi jew)

pot..pet..pot..pet...dh setel mkn blik.. ~fun...


adzani adnan quote:
:: ske air.. sye mmg watercholic... ~nk p lagi....wee....


I am....
Adzani @ a'd....

27 October, 2010

(79) Broga Hills ~2nd climbs


Tol Sg.Besi > Kajang > Semenyih > Bukit Broga
3 buah kereta... 12orang...

.. ad.. yan.. roza.. adik..
.. yana.. amy.. ayie.. fendy..
.. ayien.. nashriq.. akmal.. ujang..

...............................................................................
24.10.2010. Ahad
4am - edisi memanjat bermula..
Broga Hills

.................................................................................

dinihari di puncak

sampai ke puncak around 5.30am.. keadaan masih gelap lagi. awan mendung.
dari puncak kami nmpk smkin byk kereta yg meluncur paking di kawasan kelapa sawit di bwh.
detik demi detik smakin rmai org yg muncul di puncak.
kecil besar.. hmmm.... keadaan smakin sesak....


latarbelakang seperti editing

sementara menunggu matahri muncul xtvt berposing dijlnkn. namun kemunculan sang matahari msih juga tdk muncul. jam melewti pukul 6.30pgi. kami smakin resah kerna hari seperti mau hujan. .....

stop kejap gengs

lihat lah betapa tebalnya kabus. pemandangan tercover dek manusia yg rmai. kehijaun xnmpk langsung.. kami mula trun kerna setiap pit-stop puncak sudah smakin rmai org. smkin kebwh smkin rmai yg naik.. nmpk nya tmpt ni dh jdk attraction tourist or myb sbb hari ahad rmai yg mau beriadah..

kami semua... happy..

kami rasa sgt gembira kerna berjaya mendaki dan menuruni bukit dengan jayanya. tanpa sebarang kecederaan. alhamdulillah. .. insyallah kami mau daki lagi.. ~_<


de new me,

adzani aka a'd


21 February, 2010

(17.) Kuala Kubu Baru

new addiced to jungle trecking and waterfalls..

location at Sanctuary Ikan Sungai Chilling located at Kuala Kubu Baru
on CNY holiday.. with akmal, rain, ayie, shahfiq plus me...




trecking around 1++hrs... will crossing 3 small rivers..

having fun eating maggie and sleeping while hearing the
sound of waterfalls.. ~aite

de new me,
adzani _ a'd